«Псіхалагічная гатоўнасць да школы»
22.10.2021
«... Школьнае навучанне ніколі не пачынаецца з пустога
месца, а заўсёды абапіраецца на пэўную стадыю развіцця,
праведзеную дзіцем раней ».
В.А.Сухамлінскі
Дзіцячы сад і школа - два сумежных звяна ў сістэме адукацыі. Поспехі ў школьным навучанні шмат у чым залежыць ад уменняў і ўяўленняў, сфармаваных у дашкольным дзяцінстве, ад узроўню развіцця пазнавальных працэсаў і пазнавальнай актыўнасці дзіцяці.
Кажучы пра сувязь паміж дашкольнай установай і пачатковай школай, мы вылучаем два паняцці: «псіхалагічную гатоўнасць дзіцяці да навучання ў школе» і «пераемнасць паміж установай дашкольнай адукацыі і школай».
Паступленне дзіця ў школу з'яўляецца пераломным у яго жыцці: новыя людзі, новыя віды дзейнасці, новы тып адносін. Для таго каб гэты працэс быў менш балючым і стрэсавым педагогі і спецыялісты ДУА «Яслі-сад № 4 г. Ганцавічы» загадзя вядуць падрыхтоўку да гэтага нялёгкай перыяду ў дзяцей, і іх бацькоў.
У ДУА «Яслі-сад № 4 г. Ганцавічы» псіхалагічная работа па падрыхтоўцы дзяцей да школы вядзецца па трох накірунках: развіваючыя заняткі, гульні, вольны час з выхаванцамі, псіхолага-асветніцкая і прафілактычная з бацькамі і педагогамі (бацькоўскія і педагагічныя гасціныя, інфармацыя на інтэрнэт-сайце ўстановы адукацыі, кансультацыі вочнага прыёму і онлайн, выкарыстоўваючы відэасувязь).
Штомесяц у ДУА «Яслі-сад № 4 г. Ганцавічы» праходзяць бацькоўскія гасціныя. На псіхалагічных занятках з элементамі трэнінгу пастаўленыя задачы: даць паняцце аб інтэлектуальнай гатоўнасці дзіцяці да школы; паказаць практычныя прыёмы працы з дзецьмі; стварыць станоўчую нязмушана абстаноўку ва ўзаемадзеянні бацькоў і дзяцей.
Штотыдзень, у спецыяльнай старэйшай групе для дзяцей з ТНР і старэйшай групе праходзяць псіхалагічныя карэкцыйныя, групавыя заняткі, накіраваныя на падрыхтоўку дзяцей старэйшага дашкольнага ўзросту да навучання ў школе. Для дасягнення высокай эфектыўнасці на занятках праводзяцца розныя псіхалагічныя гульні і практыкаванні, напрыклад такія як: «Чацвёрты лішні», «Якія прадметы схаваныя ў малюнках», «Абяры фігурку», «Працягнем прапановы», графічныя дыктоўкі - накіраваныя на развіццё зносін і эмацыйнай сферы дзяцей, фарміраванне адэкватнай самаацэнкі; на актывізацыю псіхічных працэсаў (трэніроўкі памяці, развіццё лагічнага мыслення, успрымання, ўстойлівасці і пераключэння ўвагі); практыкаванні на развіццё дробнай маторыкі рукі, самарэгуляцыі. Праводзяцца расслабляльныя практыкаванні для папярэджання ператамлення дзяцей, псіхамышачныя трэніроўкі.
Лічым, што менавіта практычная накіраванасць у рабоце дазваляе ажыццяўляць натуральны пераход дзіцяці з адной адукацыйнай прыступкі на іншую і ў канчатковым выніку павысіць эфектыўнасць і якасць адукацыі ў сістэме яго бесперапыннасці.
Педагог-псіхолаг
ДУА "Яслі-сад № 4 г.Ганцавічы»
Кнурэнка Лілія Іосіфаўна