Skip Navigation Links

 

Меню раздзелу

 

 

«Псіхалагічная гатоўнасць да школы»

22.10.2021

«... Школьнае навучанне ніколі не пачынаецца з пустога

месца, а заўсёды абапіраецца на пэўную стадыю развіцця,

праведзеную дзіцем раней ».

В.А.Сухамлінскі

Дзіцячы сад і школа - два сумежных звяна ў сістэме адукацыі. Поспехі ў школьным навучанні шмат у чым залежыць ад уменняў і ўяўленняў, сфармаваных у дашкольным дзяцінстве, ад узроўню развіцця пазнавальных працэсаў і пазнавальнай актыўнасці дзіцяці.

Кажучы пра сувязь паміж дашкольнай установай і пачатковай школай, мы вылучаем два паняцці: «псіхалагічную гатоўнасць дзіцяці да навучання ў школе» і «пераемнасць паміж установай дашкольнай адукацыі і школай».

Паступленне дзіця ў школу з'яўляецца пераломным у яго жыцці: новыя людзі, новыя віды дзейнасці, новы тып адносін. Для таго каб гэты працэс быў менш балючым і стрэсавым педагогі і спецыялісты ДУА «Яслі-сад № 4 г. Ганцавічы» загадзя вядуць падрыхтоўку да гэтага нялёгкай перыяду ў дзяцей, і іх бацькоў.

У ДУА «Яслі-сад № 4 г. Ганцавічы» псіхалагічная работа па падрыхтоўцы дзяцей да школы вядзецца па трох накірунках: развіваючыя заняткі, гульні, вольны час з выхаванцамі, псіхолага-асветніцкая і прафілактычная з бацькамі і педагогамі (бацькоўскія і педагагічныя гасціныя, інфармацыя на інтэрнэт-сайце ўстановы адукацыі, кансультацыі вочнага прыёму і онлайн, выкарыстоўваючы відэасувязь).

Штомесяц у ДУА «Яслі-сад № 4 г. Ганцавічы» праходзяць бацькоўскія гасціныя. На псіхалагічных занятках з элементамі трэнінгу пастаўленыя задачы: даць паняцце аб інтэлектуальнай гатоўнасці дзіцяці да школы; паказаць практычныя прыёмы працы з дзецьмі; стварыць станоўчую нязмушана абстаноўку ва ўзаемадзеянні бацькоў і дзяцей.

Штотыдзень, у спецыяльнай старэйшай групе для дзяцей з ТНР і старэйшай групе праходзяць псіхалагічныя карэкцыйныя, групавыя заняткі, накіраваныя на падрыхтоўку дзяцей старэйшага дашкольнага ўзросту да навучання ў школе. Для дасягнення высокай эфектыўнасці на занятках праводзяцца розныя псіхалагічныя гульні і практыкаванні, напрыклад такія як: «Чацвёрты лішні», «Якія прадметы схаваныя ў малюнках», «Абяры фігурку», «Працягнем прапановы», графічныя дыктоўкі - накіраваныя на развіццё зносін і эмацыйнай сферы дзяцей, фарміраванне адэкватнай самаацэнкі; на актывізацыю псіхічных працэсаў (трэніроўкі памяці, развіццё лагічнага мыслення, успрымання, ўстойлівасці і пераключэння ўвагі); практыкаванні на развіццё дробнай маторыкі рукі, самарэгуляцыі. Праводзяцца расслабляльныя практыкаванні для папярэджання ператамлення дзяцей, псіхамышачныя трэніроўкі.

Лічым, што менавіта практычная накіраванасць у рабоце дазваляе ажыццяўляць натуральны пераход дзіцяці з адной адукацыйнай прыступкі на іншую і ў канчатковым выніку павысіць эфектыўнасць і якасць адукацыі ў сістэме яго бесперапыннасці.

Педагог-псіхолаг

ДУА "Яслі-сад № 4 г.Ганцавічы»

Кнурэнка Лілія Іосіфаўна

 

 

 

Тэл.: +375164662745, e-mail: ddu4@gancevichi.edu.by ©Яслі-сад № 4 г. Ганцавічы