Skip Navigation Links

 

Меню раздзелу

 

 

«Харэаграфія», кіраўнік Кляўчэня Наталля Міхайлаўна

17.02.2020

Дзяцінства асабліва успрымальны да прыгожага – музыкі, танцаў. Гэта дазваляе нам глядзець на музычна-рытмічнае выхаванне, як на важны і патрэбны працэс развіцця дзяцей дашкольнага ўзросту. Харэаграфія для дзяцей – выдатны спосаб развіцця музычнага слыху, каардынацыі, гнуткасці, пластычнасці, дзіця зможа сфармаваць добрую выправу, стаць больш упэўненым у сабе, вясёлым і адкрытым. Дзіцячыя танцы разнявольваюць – калі сціплае і сарамлівае дзіця, заняткі харэаграфіяй здымуць усе бар'еры і зробяць яго больш смелым. Музыка і рух – гэта сродкі, якія дабратворна дзейнічаюць на здароўе дзіцяці, выконваюць рэлаксацыйныя функцыю, дапамагаюць дамагчыся эмацыйнай разрадкі, зняць разумовыя перагрузкі і стому. Танцы – карысная дзейнасць для псіхічнага здароўя дзяцей, паколькі павышаюць самаацэнку, развіваюць пачуццё ўпэўненасці і здольнасці выяўляць эмоцыі.

Штогод у установе ажыццяўляюцца адукацыйныя паслугі па «харэаграфіі» (без спецыяльнага адбору дзяцей, у адрозненні ад спецыялізаваных устаноў), не выключэннем стаў і сёлетні 2019/2020 навучальны год.

Музычны кіраўнік Кляўчэня Н.М. праводзіць гуртковую працу з дзецьмі сярэдняга дашкольнага ўзросту (4-5 гадоў). Наведваюць харэаграфічны гурток «Вясёлка» – 20 выхаванцаў (група №1; група №2). Заняткі праводзяцца два разы на тыдзень. Мэтай працы гуртка па харэаграфіі з'яўляецца: развіццё асобы дзіцяці, яго музычна-рухальных здольнасцяў у працэсе далучэння да розных відаў харэаграфічнага мастацтва (народнаму, класічнаму, бальнаму, сучаснаму танцах, рытмапластыке). Форма правядзення заняткаў розная. Для падтрымання цікавасці і актыўнасці дзяцей кіраўнік стварае гульнявую ці ролевую сітуацыю, сюжэт. Выкарыстоўваюцца такія прыёмы і метады як: слоўны (тлумачэнне, аповяд кіраўніка, гутарка з дзецьмі); наглядна-глядзельны (паказ кіраўніком рухаў); практычны (практыкаванні і гульні, развучванне танцавальных рухаў, вобразна-харэаграфічных кампазіцый). Занятак па харэаграфіі дзеліцца на тры часткі: падрыхтоўчую (пабудове; прывітанне паклонам; размінка); асноўную (пастаноўка корпуса, рук, ног, галавы, развучванне танцавальных кампазіцый); заключную (практыкаванні для зняцця напружання, паслабленне цягліц). З першых заняткаў важна культура рухаў. Кожны рух павінен выконвацца ў такт музыцы. У аснове харэаграфічнага гуртка ляжыць навучанне дзяцей кіраваць сваім целам праз працу ўсіх цягліц, праз уменне кіраваць сваімі цягліцамі, пачынае выпрацоўвацца навык раскрыцця эмацыйнага ўнутранага стану дзіцяці. Навучанне танцу ў гуртку будуецца з улікам індывідуальных і псіхафізічных асаблівасцей кожнага дзіцяці. Кіраўнік ўсяляк заахвочвае і падтрымлівае сваіх выхаванцаў, бо станоўчыя эмоцыі пры навучанні, пахвала актывізуюць працу нервовай сістэмы дзіцяці. У выхаванцаў, якія наведваюць харэаграфічны гурток, становяцца багацей веды і ўменні, адбываецца далучэнне да выдатнага, ўсталёўваюцца таварыскія адносіны, адказнасць. Добрыя вынікі дае змест і якасць музычнага афармлення, музыка падбіраецца да кожнай часткі заняткі. Вельмі важна наяўнасць маляўнічых касцюмаў і атрыбутаў для танцаў.

У выніку праведзенай работы, дзеці выказваюць актыўную цікавасць і яркія эмоцыі падчас руху пад музыку. Выразна і эмацыйна перадаюць характэрныя рухі гульнявых вобразаў. Дзеці засвойваюць практыкаванні з выкарыстаннем розных пазіцый рук і ног; пастаноўкай корпуса; асноўнымі элементамі і рухамі ў народным, бальным, класічным танцах, а таксама знаёмяцца з элементамі рытмапластыкі і сучаснага танца. У танцы кожнае дзіця выказвае сябе па-свойму, у ім ужо закладзены пэўныя здольнасці, якія педагог можа разглядзець і дапамагчы развіць.

Выхаванцы актыўна прымаюць удзел у мерапрыемствах, якія праходзяць у установе, на канцэртах, конкурсах.

Падтрымліваць цікавасць да руху пад музыку, харэаграфічнаму мастацтву можна толькі ў атмасферы добразычлівасці і добрага настрою, што ў поўнай меры адпавядае нашай працы.

 

 

 

Тэл.: +375164662745, e-mail: ddu4@gancevichi.edu.by ©Яслі-сад № 4 г. Ганцавічы